Технологія «Освітня мнемотехніка» дошкілля

Діти, які не отримали доступ до якісної дошкільної освіти часто не готові до початкової школи, а формування навичок самонавчання є приорітетним у цій підготовці. Розвиток зв’язного мовлення та формування навичок складання описової розповіді, засвоєння складу числа та абетки, віршів та оповідань, іноземних слів та цифр, іншої складної інформації, яку важко засвоювати дітям у дошкільному віці – ця тема актуальна як для вихователів, так і для батьків. Для вирішення даних проблем створена технологія “Освітньої мнемотехніки”, а її програми та навчально-методичні комлекси, наприклад «Числа та їх таємниці», “МНЕМОАБЕТКА або секрети алфавіту” схвалені для використання Науково-методичною радою МОН України. Але як показує практика, без відповідних навичків, самому вихователю складно навчити дитину легко запам’ятовувати складну інформацію, пояснити необхідність формування відповідних навичків у дітей їхнім батькам, створити ефективну методичну розробку заняття чи складної теми. Для формування відповідних навичок у фахівця дошкільної освіти, для розуміння системного підходу щодо засвоєння складної для дітей інформації і створений даний курс.

Переваги технології

Відомо, що мова нашого мозку – це образи (до речі, домінуючим до 15-и років є саме образне мислення ). Тому, якщо звертатися до нашого мозку його мовою, мовою образного мислення, він виконає будь-які команди, наприклад, команду запам’ятати. Але де взяти такі програми, які дозволять нам спілкуватися з мозком і кодувати інформацію на його образну мову? Методики , які дозволять сформувати навички для ефективного запамятання? По суті, технологія освітньої мнемотехніки і є такою програмою, яка переводить всі складні слова чи символи, іноземні слова чи цифри, всі абстракції на мову, зрозумілу нашому мозку – образну. Навчання не тільки в дошкільному віці, але і в шкільному та поствузівському, мають одну важливу проблему- недостатньо розвинені інтелектуальні здібності: пам’ять, увага, мислення і уяву. Але вихід є, ці інтелектуальні здібності можна і потрібно тренувати, і для цих тренувань саме створена технологія освітньої мнемотехніки, метою якої є навчити дитину легко запам’ятовувати складну інформацію.

Навіщо в дошкіллі потрібно формувати навички запам'ятовувати

Сенситивні періоди – періоди особливої чутливості до тих стимулів довкілля, які відповідають потребам розвитку дитини. Це так звані «вікна можливостей», які підказують оптимальний період для навчання дитиною чогось. Тому, до школи дитина має буди підготовленою, тобто, зі сформованими базовими навичками: зв’язного мовлення, засвоєння інформації тощо. Тут мнемотехніка, як ефективна технологія засвоєння інформації, грає важливу роль.

Особливості даного курсу

СЧ

Програма навчання побудована таким чином, щоб учасники реально оволоділи базовим основам освітньої мнемотехніки ( робота з аналогіями та формування смислових блоків). Дані навички це 80% успіху при роботі з освітньою мнемотехікою, а просте ознайомлення, як показує практика, не дає тих результатів, на які сподівається учасник.

В основі навчання пропонується ефективні методики для покращення зв’язного мовлення та формування осоціативного/дивергентного мислення.

Учасникам пропонується система індивідуального супроводу, допомога в розробці авторських методик та сертифікація відповідно вимогам МОН України.

Учасник отримує роздаткові матеріали для своєї роботи.

Программа курсу

Навчання проходить в рамках Міжнародного проєкту  «ОСВІТА XXI СТОЛІТТЯ: ЗМІНИ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА”.

Програма курсу (скачати)

 

Автор курсу

Чепурний Геннадій, освітній технолог, психолог, педагог, керівник Міжнародної школи «Освітня мнемотехніка», президент асоціації розвитку творчої особистості «ВАРТО», автор методичного посібника «Освітня мнемотехніка», член Асоціації працівників дошкільної освіти України, засновник “Академії перспективної освіти та бізнесу”.

Теми курсу

  1. Проблематика засвоєння і запам’ятання складної інформації, принципи засвоєння інформації. Сенситивні періоди (вікна можливостей) дитини.
  2. Поняття «мнемотехніка», «освітня мнемотехніка». Історія мнемотехніки, її роль у системі сучасної освіти. Технологія освітньої мнемотехніки як ефективна здоров’язберігаюча і часозберігаюча методика.
  3. Базові принципи та методологічні основи освітньої мнемотехніки.
  4. Помилки при використанні загальновідомих прийомів мнемотехніки (ейдетики, ейдотехніки). Число Міллера як перепона до ефективного засвоєння інформації.
  5. Універсальний алгоритм засвоєння інформації.
  6. Метод «Перетворення». Прийом «Аналогія» як базова основа асоціативного мислення. Огляд прийомів даного методу. Створення авторських мнемотренажерів.
  7. Метод «Зв’язування». Прийом «Сюжет» як базовий прийом метода. Прийоми «Синтез» як основа для формування смислових блоків. Створення авторських мнемотренажерів.
  8. Метод «Підсилення». Дивергентне мислення, індивідуальні особливості та сенсорні системи.
  9. Метод «Порядкова система». Опорний план-конспект як базовий прийом даного методу. Створення авторських мнемотренажерів.
  10. Розвиток зв’язного мовлення засобами освітньої мнемотехніки.
  11. Технології засвоєння цифрової інформації: назви цифр, їх кількісної характеристики, склад числа, телефони батьків.
  12. Технології засвоєння текстової інформації (вірші, навчальні теми, розповіді тощо);
  13. Технології засвоєння нелогічної та абстрактної інформації: геометричних фігур, незнайомих слів тощо.
  14. Освітня мнемотехніка як корекційна методика при психологічних особливостях (дислексія, інклюзія, відсутність мотивації до навчання тощо);
  15. Принцип наступності. Неперервність і наступність у навчанні як передумова забезпечення якості освіти.
  16. Всеукраїнський проєкт «Мнемознайко» в дошкіллі.
  17. Колективна робота над темою: «Продуктивна критика»
  18. Створення авторських розробок та мнемотренажерів. Колективна та індивідуальна робота.
  19. Презентація авторських проєктів та розробок. Фото та відео звіт роботи.
  20. Залікове заняття.

Сертифікація

Обсяг (тривалість) навчання: 30 годин / 1 кредит Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС). Учасникам видається сертифікат про успішне завершення навчання з зазначенням кількості годин. Всі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитись за даним посиланням або за QR-кодом який розміщений на самому сертифікаті. Також в реєстрі можна перевірити автентичність сертифікату.

Як потрапити на курс

  1. Зареєструватися  і підключитися за посиланням до групи у мережі viber “Мнемознайко: дошкілля”.
  2. Провести оплату за участь та  відправити скріншот оплати на viber  або на електронну пошту  in-varto@i.ua
  3. Прийняти учать в ознайомчих вебінарах (посилання буде у групі)
  4. Якщо виникають питання пишіть на електронну пошту in-varto@i.ua чи звертайтесь до адміністратора

Форма реалізації та ціна курсу

Форма реалізації – дистанційна (платформа ZOOM). Посилання (крім ознайомчого вебінару) буде надіслано учасникам, що оплатили курс навчання.

Навчання відбувається протягом 2-х місяців, по одному занятті (2 год.) в неділю у вечірній час (18.00). Учасникам навчання дається 14 год. на самостійну роботу (виконання завдання, індивідуальний супровід – учасник відсилає свою роботу і отримує зворотній зв’язок з рекомендаціями та доповненнями).

Ціна курсу – 1500 грн

Для кого курс

Для вихователів, тьюторів, репетиторів, психологів, логопедів, всіх тих, хто бере участь у навчанні та вихованні дітей, для тих хто зацікавлений у власному інтелектуальному розвитку чи розвитку своїх підлеглих. Запрошуємо до співпраці.

Форма зворотного зв'язку

Надсилайте Ваші запитання







    Створити особистий кабінет

    Увійти

    Особистий кабінет

    Forgot your password?

    If you forgot your password, no worries: enter your login or email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.
    повернутися назад